Alexandra Comărniceanu are o experiență de 13 ani, în domeniul Analizei Comportamentale Aplicate (ABA). A terminat Masterul în ABA la Universitatea din Bangor, Marea Britanie și a devenit BCBA (Board Certified Behaviour Analyst) în 2012.
A fost lector, atât în cadrul conferințelor din România, cât și din Marea Britanie, a susținut traininguri în diverse țări europene și, din martie 2015 supervizează implementarea terapiei ABA în cadrul centrului SACS AVA, Franța.
Activitatea din Romania constă în monitorizarea programelor de terapie ABA la domiciliu, integrarea persoanelor cu tulburare de spectru autist și alte deficiențe, în școli și grădinițe și supervizarea persoanelor ce doresc să își obțină certificarea de BCBA (Board Certified Behavior Analyst) și BCaBa (Board Certified Assistant Behavior Analyst) precum și organizarea de traininguri pentru cadrele didactice ce vor să utilizeze ABA pentru a eficientiza predarea în grup, în grădinițe.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Autostimularile: ce putem sa facem, in privinta lor?
Autostimularile reprezinta una dintre cele mai frecvente categorii de comportamente disruptive, intalnite in cazul persoanelor cu autism. Scopul acestei prezentari este de a sugera doua posibile interventii, ce pot fi folosite, pentru a scadea frecventa sau, chiar pentru a elimina aceste comportamente, din repertoriul unei persoane. De multe ori, autostimularile apar, atunci cand persoana are un repertoriu restrans de activitati ludice functionale si apeleaza la aceste comportamente repetitive, pentru a-si ocupa timpul liber. In acest caz, conditionarea unor jocuri si jucarii, reprezinta primul pas ce ar trebui facut. Daca, in urma acestei interventii, frecventa autostimularilor inca reprezinta o problema, putem apela la o alta interventie, ce se bazeaza pe oferirea accesului noncontingent, la stimuli ce au aceeasi consecinta senzoriala, ca si autostimularile vizate, dar sunt acceptabili, din punct de vedere social.