Ana Maria Bogdan este consultant în analiza comportamentală aplicata si psiholog clinician in cadrul ATCA. A absolvit în anul 2011 Facultatea de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihologie și Psihopedagogie Speciala la Universitatea din București. A absolvit masterul de ,,Terapii Logopedice si Psihologie Clinica”. A finalizat cursurile în Analiza Aplicata a Comportamentului la Universitatea North Texas, Department of Behavior Analysis.
Este implicată în organizarea sesiunilor de cursuri organizate de ATCA pentru părinți si cadre didactice.
Presenting at the Bucharest International ABA Conference:
Importanta psihoterapiei dupa incheierea procesului terapeutic ABA
Terapia cognitiv comportamentala are la baza fundamentele terapiei comportamentele. Astfel putem considera ca este o extensie a ei, folosind teoria invatarii clasice si operante si tehnica de modelare. Tehnicile terapiei cognitiv comportamentale au ca scop modificatrea distorsiunilor si deficientelor cognitive ce influenteza comportamentul, prin utilizarea mai multor tehnici din care amintim: modelarea, jocurilor de rol, repetitia, relaxarea, monitorizarea gandurilor. Aceste tehnici sunt potrivite si adaptate copiilor cu TSA.
Dificultatile intalnite precum mentinerea atentiei, toleranta la frustrare, abilitatea de rezolvare a problemelor, sentimentul de incompetenta, impulsivitatea, agresivitatea, anxietatea pot fi antrenate in cadrul procesului de psihoterapie.
Includerea orelor de psihoterapie in programul terapeutic al copilului cu TSA, este necesar pentru ca el sa invete noi abordari dezirabile in cadrul grupurilor sociale, conflictelor din familie, gestionarea emotiilor si expunerea la experiente noi ce presupun un grad mare de rigiditate din partea lor. Toate acestea intrunesc premizele pentru o dezvoltare armonioasa necesara scolarului mic, preadolescentului si adolescentului.