Andreea este psiholog și terapeut ABA cu o experiență de 8 ani în terapia copiilor diagnosticați cu TSA. Promovează analiza aplicată a comportamentului tratând fiecare copil în modul sau individual de exteriorizare.
Consideră că munca de psiholog este făcută din suflet, cu implicare, respect și empatie.
Este psihoterapeut de orientare cognitiv comportamentală în supervizare si practitioner în programare neuro-lingvistică susținând cursurile de dezvoltare personală dedicate părinților.
Urmeaza cursurile de BCaBA din cadrul Universitatii Clemson, Carolina de Sud.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Importanta psihoterapiei dupa incheierea procesului terapeutic ABA
Terapia cognitiv comportamentala are la baza fundamentele terapiei comportamentele. Astfel putem considera ca este o extensie a ei, folosind teoria invatarii clasice si operante si tehnica de modelare. Tehnicile terapiei cognitiv comportamentale au ca scop modificatrea distorsiunilor si deficientelor cognitive ce influenteza comportamentul, prin utilizarea mai multor tehnici din care amintim: modelarea, jocurilor de rol, repetitia, relaxarea, monitorizarea gandurilor. Aceste tehnici sunt potrivite si adaptate copiilor cu TSA.
Dificultatile intalnite precum mentinerea atentiei, toleranta la frustrare, abilitatea de rezolvare a problemelor, sentimentul de incompetenta, impulsivitatea, agresivitatea, anxietatea pot fi antrenate in cadrul procesului de psihoterapie.
Includerea orelor de psihoterapie in programul terapeutic al copilului cu TSA, este necesar pentru ca el sa invete noi abordari dezirabile in cadrul grupurilor sociale, conflictelor din familie, gestionarea emotiilor si expunerea la experiente noi ce presupun un grad mare de rigiditate din partea lor. Toate acestea intrunesc premizele pentru o dezvoltare armonioasa necesara scolarului mic, preadolescentului si adolescentului.