Andreea Maria Bran, este absolventă a Facultății de Psihologie Și Științele Educației, din cadrul Universității București, din anul 2013.  A urmat cursurile de Master Psihologia Sănătății- cercetare clinică și optimizare comportamentală din cadrul Universității București, din anul 2017.

În prezent este Psiholog cu drept de liberă practică în specialitatea Psihologie Clinică, treapta practicant în supervizare.

Primul contact cu funcția de terapeut ABA l-a avut în 2012, atunci cand a încheiat un contract de voluntariat cu Asociația Help Autism și a practicat terapia ABA la domiciliu cu  doi copii diagnosticați cu TSA.

A urmat cursul de formare continuă, în specialitatea „Psihologie Clinică”, având denumirea: „Terapie comportamentală aplicată la copiii cu tulburare din spectrul autist”, cursul “Evaluarea psihologică a copilului cu tulburare de spectru autist” organizate de Asociația Help Autism, precum și un Kit Eficient de PSIHOTERAPIE (60 de ore) și un Program de autocunostere/ Dezvoltare personala in grup de psihodrama (78 de ore).

Lucrari sustinute:

Reactivitatea indicatorilor fiziologici, in recunoasterea fetelor folosind negativul fotografic.(Anitei M., Chraif M., Toma A., Marin D., Agavriloaie D., 2010).

The recognition of human cap covered faces through the polygraph. (Anitei Mihai, Chraif Mihaela, Agavriloaie Daiana, Toma Andreea-Maria, Marin Denisa 2010). National Symposium of Applied Psychology in the Military System “Psyhomil VII”, the 4th of June, 2010, Bucharest, Editura Tehnica Militara.

Sumar temă Conferința Internațională ABA:

Empatia si Comportament Prosocial indus in cazul copiilor de 6 si 7 ani cu ASD (autism spectrum disorder)

Autorii, Peter K. H. Deschamps, Marieke Been, Walter Matthys, publică articolul Empathy and Empathy Induced Prosocial Behavior in 6- and 7-Year-Olds with Autism Spectrum Disorder (Empatia si Empatia determinată de Comportamentul Prosocial în cazul copiilor de 6 și 7 ani cu ASD), la 1 Februarie 2014 în Journal of Autism and Developmental Disorders, cu factor de impact 3,66.

În cadrul articolului este prezentată cercetarea, întreprinsă cu scopul de a măsura empatia și comportamentul prosocial în cazul copiilor de 6-7 ani cu tulburări din spectrul autist (Deschamps, Been, & Matthys, 2014).

Studiul țintește să examineze diferențele în empatia cognitivă și empatia afectivă dintre copiii cu ASD (autism spectrum disorder) și TD (typically developed), folosindu-se de evaluările părinte-profesor ale caracteristicilor empatiei, precum și o probă poveste-sarcină (task story).

Rezumat:

Scopul prezentului studiu este sa măsoare empatia și comportamentul prosocial în cazul copiilor de 6-7 ani cu tulburări din spectrul autist ASD (autism spectrum disorder).

Rezultatele au arătat, în primul rând un nivel scăzut de empatie cognitivă evaluate de parinți sau profesori, și niveluri similare de empatie afectivă în cazul copiilor cu ASD comparați cu copiii dezvoltați normal TD (typically developing).

În al doilea rând, recunoașterea emoțiilor de bază, ca aspect al empatiatei cognitive, în cadrul unei povești a fost adecvat în cazul copiilor cu ASD, dar în cazul celor cu ASD sever în ceea ce privește raspunderea socială, aceștia au avut dificultăți în recunoașterea fricii.

În al treilea rând, comportamentul prosocial al copiilor cu ASD, ca reacție la semnalele de distress ale unui coleg în cadrul unei sarcini efectuate pe computer este asemănător cu cel al copiilor TD (tipically developing).

În concluzie, la copii de 6-7 ani cu ASD se găsesc dificultăți specifice în ceea ce privește empatia cognitivă.

Vezi programul