Ana Turtureanu este presedinte al Asociatiei Lumea lui Arthur. Este coordonator acreditat BCaBA si are o experienta de mai bine de 10 ani in lucrul cu copii cu probleme de dezvoltare. Pentru Ana analiza comportamentala este considerata “cea mai buna forma de educatie” si alaturi de colegii ei din asociatie, incearca sa implementeze programe la cel mai inalt grad de profesionalism prin care sa ii ajute pe parinti sa transfere rezultatele obtinute din mediul clinic, in situatiile de viata. Analiza comportamentala trebuie foarte bine adaptata si acolo unde se poate sa semene cat mai bine cu situatiile tipice de viata.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Extinderea abilitatilor predate in sesiunile individuale, in situatii firesti de joc si auto-servire
Dezvoltarea abilitatilor in cadrul terapeutic nu va conta foarte tare daca acestea nu sunt transferate si in alte medii. Sunt multe studii si polemici legate de numarul de ore necesar in vederea recuperarii.
Daca ABA este vazuta ca o forma de educatie, atunci raspunsul este simplu. Copilul trebuie sa lucreze non-stop. Asta nu insemana ca trebuie sa stea intr-un centru si sa lucreze cu un instructor.
Programul de recuperare trebuie sa fie unul complex in care familia este direct implicata si copilul sa fie expus la cat mai multe medii si interactiuni sociale. Toti cei care interactioneaza cu copilul trebuie sa cunoasca principiile comportamentale si sa ajute la generalizarea informatiilor.
Daca nivelul de dezvoltare al copilului permite, aceste activitati trebuie sa fie cat mai apropiate de activitatile firesti si de forma de invatare a copiilor tipici.
Parintii nu trebuie sa devina terapeuti dar trebuie sa se implice in procesul de recuperare asigurandu-se ca abilitatile invatate in sesiunile de lucru sunt folosite in activitatile de joc, interactiune sociala, auto-servire cat si situatii academice.