Anda Băcanu psiholog, logoped acreditat COPSI, cu experienta de peste 9 ani urmeaza cursurile universității Clemson University-Romania – BACB Verified Course Sequence (VCS) APPLIED BEHAVIOUR ANALYSIS. A absolvit Master Terapia logopedică în procesele de comunicare, în cadrul Universitatii Bucuresti, Master: Formarea Psihologior in Psiologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor și Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, secția Psihopedagogie Speciala, Universitatea Bucuresti.
Din punct e vedere profesonal, are o experiență de peste șapte ani în lucrul cu copii cu tulburari de vorbire, copii cu deficiențe mintale, auditive sau de vedere, autism, ADHD și copii supradotati;
În prezent este presedintele Asociației Bright Future For Every Child, unde coordonează și implimentează programe de intervenție comportamentală și logopedică pentru tulburarile de vorbire și întarzierea în dezvoltarea limbajului, atât pentru copii tipici, cat si pentru copii cu nevoi speciale, iar experienta anterioară în ceea ce priveste terapia cognitiv-comportamentala aplicată a constituit un plus în abodarea sa. Implementează si realizează planuluri de interventie personalizată penru copii cu TSA. De asemenea este coordonator al grupurilor de socializare, dezvoltare personală și antrenament intelectual pentru copiii și adolescenții tipici și cu nevoi speciale.
Lector in cadrul conferintei multidisciplinare MedAcademy “ABORDAREA MODERNA IN DIAGNOSTICUL PACIENTULUI. ROLUL ECHIPEI MULTIDISCIPLINARE” în 2017.
Lector in cadru conferinței PEDIATRIX susținut de MEDAcademy in 2018.
Lector Conferința Internațională ABA 2018 cu tema: “Cum ajungem de la ecolalie la comunicare. Tehnici de interventie.“
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
CUM SĂ ÎNVĂȚĂM UN COPIL CU TSA SĂ CEARĂ INFORMAȚII FOLOSIND TEHNICA SCRIPT FADING
Anda Băcanu psiholog, logoped
Mirela Bîrsășteanu psiholog, logoped
Scopul acestui workshop este de a prezenta cum putem sa dezvoltam cererea de informatii folosind metoda intens discutata in studiile de specialitate: screept fading – sau diminuarea graduala a promtului scris.
În cadrul sesiunii noastre vom prezenta cum a fost aplicată acestă metodă în cazul un copil de 12 ani cu TSA pentru a face cerere de informații folsind întrebările „ce?” și „unde?”.
Pentru acest caz procedura a avut patru faze de diminuare a scriptului.
Rezultatele au arătat că participantul a reușit să obțină informații în situațiile țintă pentru care a fost instruit și apoi a demonstrat transferul acestor abilități în situații noi.
Cererea de informații a apărut, de asemenea, în situatii noi. Având în vedere toate acestea, metoda utilizată pare a fi o poveste de succes în situația actuală și poate fi folosită și pentru formarea altor cereri de informatii, spre exemplu folosind întrebarea „cine?”
Acestă tehnică poate fi folosită și pentru dezvoltarea abilităților de converație în timpul jocul sau in timpul masei.