Mihaela Grigoroiu a absolvit Facultatea de Psihologie si cursurile de master Psihodiagnoza Cognitiva si Consiliere Psihologica. In prezent este in curs de acreditare BCBA si are o experienta de mai bine de 5 ani in lucrul cu copiii. In cadrul Asociatiei Lumea lui Arthur dezvolta si coordoneaza planurile de interventie, derulate in vederea recuperarii copiilor cu diferite intarzieri in dezvoltare. Mihaela lucreaza cu parintii pentru a-i ajuta sa inteleaga cum trebuie aplicata Analiza comportamentala acasa si in orice alt mediu. In viziunea Mihaelei este foarte important ca fiecare copil sa fie tratat unic si planul de interventie sa fie adaptat fiecarei nevoi.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Extinderea abilitatilor predate in sesiunile individuale, in situatii firesti de joc si auto-servire
Dezvoltarea abilitatilor in cadrul terapeutic nu va conta foarte tare daca acestea nu sunt transferate si in alte medii. Sunt multe studii si polemici legate de numarul de ore necesar in vederea recuperarii.
Daca ABA este vazuta ca o forma de educatie, atunci raspunsul este simplu. Copilul trebuie sa lucreze non-stop. Asta nu insemana ca trebuie sa stea intr-un centru si sa lucreze cu un instructor.
Programul de recuperare trebuie sa fie unul complex in care familia este direct implicata si copilul sa fie expus la cat mai multe medii si interactiuni sociale. Toti cei care interactioneaza cu copilul trebuie sa cunoasca principiile comportamentale si sa ajute la generalizarea informatiilor.
Daca nivelul de dezvoltare al copilului permite, aceste activitati trebuie sa fie cat mai apropiate de activitatile firesti si de forma de invatare a copiilor tipici.
Parintii nu trebuie sa devina terapeuti dar trebuie sa se implice in procesul de recuperare asigurandu-se ca abilitatile invatate in sesiunile de lucru sunt folosite in activitatile de joc, interactiune sociala, auto-servire cat si situatii academice.