William L. Heward, Ed.D., BCBA-D, is Professor Emeritus in the College of Education and Human Ecology at The Ohio State University. He has been a Fulbright Scholar in Portugal, served as Visiting Professor of Psychology at Keio University in Tokyo, Japan and at the University of São Paulo, Brazil, and given lectures and workshops in 20 other countries. His publications include more than 100 journal articles and book chapters and nine books, including Applied Behavior Analysis, 2nd ed. (2007, co-authored with John Cooper and Tim Heron) and Exceptional Children: An Introduction to Special Education, 10th ed. (2013) that have been translated into several foreign languages. Awards recognizing Dr. Heward’s contributions to behavior analysis and education include the Ellen P. Reese Award for Communication of Behavioral Concepts from the Cambridge Center for Behavioral Studies, the Fred S. Keller Behavioral Education Award from the American Psychological Association’s Division 25, the John W. Jacobson Award for Contributions to Behavior Analysis from the New York State Association for Behavior Analysis, and the Distinguished Psychology Department Alumnus Award from Western Michigan University. A Fellow and Past President of the Association for Behavior Analysis International, Bill’s research interests include “low-tech” teaching methods for classroom

Presenting at the Bucharest International ABA Conference:

Promovarea generalizării si menținerii schimbării comportamentale, Partea I: Principii si concepte introductive

Abstract:

Învățarea de noi informații și dezvoltarea de noi abilități nu va conta foarte mult în cazul în care elevii nu vor reuși să le folosească în situații relevante.

Planificarea si transmiterea instrucțiunilor care promovează generalizarea reprezintă o provocare majora pentru toți profesorii, si este un aspect critic pentru cei care lucrează cu elevi cu nevoi speciale. Aceasta provocare este ilustrata de întrebări precum:

  • Elevul care a învățat astăzi, în clasă, să numere și să utilizeze banii va reuși să facă același lucru mâine, saptamana viitoare, luna viitoare sau anul viitor?
  • Elevul va putea să numere și să utilizeze banii la un restaurant sau la magazin?
  • Elevul va putea să numere și să utilizeze diferite tipuri de bani pe care nu i-a învățat în mod direct?

Trei tipuri de rezultate de generalizare  ale invatarii vor fi definite si ilustrate, vor fi identificate obstacolele care stau în calea generalizării și vor fi prezentate și explicate cinci principii de optimizare ale generalizării.

Promovarea generalizării si menținerii schimbării comportamentului, Partea II: strategii si tehnici 

Abstract:

Strategiile (ex., atingerea contingentelor naturale ale întăririi, stimuli comuni) si tehnici (ex. capcane comportamentale, recompense întârziate) pentru optimizarea generalizării cunoștințelor si abilitaților nou obținute in timp, context, cu descrierea răspunsurilor. Participanții vor primi materiale aferente cercetării.

See the program